zaterdag 10 januari 2015

Opgeruimd - uitgestelde klusjes

Er zijn van die spullen die maar blijven rondslingeren omdat er nog iets mee moet gebeuren. Zo had ik een vest met een los naadje. Ik ben geen held in kleding repareren, maar een naadje weer vastnaaien kan ik heus wel. Best vaak heb ik er aan gedacht. Toen ik hem op de waslijn hing en het gaatje zag en me voornam er iets aan te doen. Toen ik hem in de kledingkast steeds weer boven op de stapel legde (in de hoop dat er dan sneller iets zou gebeuren). Toen ik hem beneden neerlegde, op de stoel, op de tafel, in de kast.

Het enige wat ik ervoor hoefde te doen was mijn blikje met naalden en een blauw draadje pakken. Na een minuutje of twintig was het klaar, kon het vest in de kast en nam daarmee geen ruimte op de stoel, op de tafel en in mijn hoofd meer in. En, ook niet onbelangrijk, ik kan hem nu gewoon weer aan.



Ook lag er al tijden een pen met een los schroefje. Het was zo'n klein schroefje dat het niet lukte met een gewone schroevendraaier. Speciaal voor dat doel hebben we een setje met extra kleine schroevendraaiers, maar ik wist niet waar die lag. De enige moeite die het uiteindelijk kostte was aan mijn leuke man vragen waar de schroevendraaier lag, heen en weer naar zolder lopen en het schroefje aandraaien. Klaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten