zaterdag 31 januari 2015

Opgeruimd - keukenkastjes

Het goede nieuws is dat het kastje met de theedoeken, handdoeken en vaatdoekjes en het kastje met de borden en bakjes van zichzelf al netjes waren. Wat er in staat past precies en wordt ook altijd op de goede plek teruggezet.


De andere kastjes geven wat meer problemen. Om te beginnen zijn het er niet heel erg veel. Ook hebben we geen inbouwkasten, bijkeuken of royale halruimte om voorraad en spullen in kwijt te kunnen. Nou vind ik dat op zich geen reden om het een troep te laten worden. Ik bedoel, er zijn vast een heleboel mensen met kleine keukens in kleine huizen, appartementen of woonboten waar het altijd netjes en opgeruimd is. Maar ik woon dus niet in een klein huis, appartement of woonboot en toch is mijn keuken niet netjes.

Gisteren begon ik met de keukenkastjes. Om te beginnen zette ik veel van de voorraad in de nieuwe kast zonder pootjes. Jaa lege ruimte in de keukenkastjes, daar word ik blij van! Een paar keukenkastjes haalde ik leeg en maakte ik schoon.


Er konden wel wat spullen weg, waaronder een bakje met een barst en een bijna vol potje kruidnagels die tot mei 2011 houdbaar waren. Het is het eerste en enige potje kruidnagels dat ik ooit gekocht heb. Blijkbaar verhuisde ik het potje netjes mee in 2010 toen we hier kwamen wonen. In ieder geval waren ze toen nog niet over de houdbaarheidsdatum heen...


Nou is het helemaal niet zo heel moeilijk om alles uit je keukenkastjes te halen, en nadat je de kastjes hebt schoongemaakt alles weer terug te zetten en bewonderend te kijken hoe netjes het eruit ziet. Het moeilijke gedeelte komt nog. Dagelijks worden er dingen uit de keukenkastjes gehaald en moeten ze er na het afwassen weer in worden teruggezet. Ik ben benieuwd. Voor nu heb ik er wel vertrouwen in dat het door de extra ruimte en door er goed over na te denken wat we waar neer zetten het in de toekomst wat netter gaat blijven. Dat moet kunnen, toch? Eerst wacht de rest van de keukenkastjes nog om opgeruimd te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten