dinsdag 27 oktober 2015

Mooie dag

Het was zo'n mooie dag vandaag dat we naar de kinderboerderij gingen, jongste zoon en ik. Niet naar die met de enge kippen, maar die andere, waar het hek naar het gedeelte met de dieren aan het begin van de middag ook nog eens dicht is. Als je in de grote wiebelauto zit kan je de dieren wel zien, maar ze zijn ver genoeg weg om niet eng te zijn. We hoorden de hanen kraaien en we deden onze jas uit, zo warm was het in de zon.

Mijn leuke peuter eet graag en vaak. Als ik de ontbijtspullen niet meteen afruim, gaat hij bijvoorbeeld rustig om kwart voor 9 als we zijn broer en zus naar school hebben gebracht voor de tweede keer ontbijten. Als hij iets op heeft (of nog voordat hij de laatste hap op heeft) vraagt hij bijna standaard 'mag ik nog een banaan' / 'mag ik nog toetje' / 'mag ik meer taart' / 'mag ik nog een koekje'? Ook als we niet aan het eten zijn bedenkt hij vaak van alles wat hij wel zou willen eten.

Hij weet er vragen van te maken die zo leuk zijn dat je haast niet meer kan weigeren. Op het bankje in de zon schreef ik even mee.

"Ik heb zin in een boterham lusten.
Ik heb zin in wel een boterham lusten.
Ik heb zin wel een boterham lusten.
Ik heb zin wel een broodje lusten.
Ik heb zin in wel een broodje lusten.
Mag ik een broodje?
Met kokosbrood?
Mag dat mam?"

(dit alles een uurtje na de lunch...)




We hadden geen fototoestel bij ons, maar eenmaal weer thuis was de lucht nog steeds zo mooi blauw en zagen we deze leuke luchtballon voorbijkomen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten