maandag 5 oktober 2015

Heen en weer

Het was een heen-en-weer-fiets-dag vandaag. Ik verplaats me meestal per fiets en leg daarbij best wat kilometers af. Niet dat ik die altijd tel, maar vandaag deed ik dat wel, vanwege dit blogje.

Vanochtend bracht ik zoon en dochter naar school (1,6 km) en fietste via de peuterspeelzaal van jongste zoon (1,4 km) weer naar huis (1,1 km).

Het was mijn vrije ochtend en om kwart voor 11 ging ik nog snel even naar de stad en de markt (3,5 km). Om half 12 fietste ik terug naar school (3 km) en weer via de peuterspeelzaal (1,4 km) naar huis (1,1 km).

Om 1 uur moesten zoon en dochter weer op school zijn (1,6 + 1,6 km) en om kwart over drie weer worden opgehaald (nog een keer 1,6 + 1,6 km).

Meestal heb ik het op dagen zoals deze wel zo'n beetje gehad aan het einde van de middag, maar vandaag lukte het ook nog om naar de sportschool te gaan (2,1 km). Daar sloeg ik de hometrainer over en al lopend, handfietsend, crosstrainend en roeiend 'verplaatste' ik me ook nog een kilometer of zeven. En fietste ik weer naar huis (2,1 km).

Kom ik toch alles bij elkaar opgeteld uit op dertig kilometer. Dit alles binnen een straal van 3,5 kilometer.


Niet dat ik het erg vind, al dat gefiets. Meestal word ik er blij van (vooral als het lekker weer is, wat het gelukkig best vaak is). Alleen soms, soms bekruipt me het gevoel dat ik in kringetjes heen en weer blijf gaan zonder echt ergens uit te komen. Maar hee, ik blijf er wel fit bij.

1 opmerking:

  1. Ha, ja dat heen en weer fietsen, dat mis ik dan weer enorm. Te gevaarlijk bij ons. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen