maandag 16 februari 2015

Opgeruimd - tussenstand

Onverwachts had ik vandaag een half uur de tijd. Of een uur, of wie weet nog langer.

Het zat namelijk zo. De peuter die geen middagslaapje meer doet, was verkouden en hangerig. Om twaalf uur viel hij onderweg naar huis op de fiets in slaap. Ik tilde hem van de fiets en legde hem op de bank. Hij bleef slapen (met zijn jas en schoenen nog aan). Nadat zijn broer en zus hun middageten op hadden, vertrokken zij weer naar school. Gelukkig konden ze met een andere moeder mee fietsen, zodat peuter lekker kon blijven slapen.

En wat doe je dan, als je waarschijnlijk nog wel een half uur de tijd hebt, of een uur, of wie weet nog langer? Jaa, leuk, opruimen ;-)

Ik haalde een kastje zo goed als leeg. Er lagen vooral papieren in, en spulletjes, en dingetjes. Ik hield het een uurtje vol, verzamelde een stapel oud papier, ruimde wat spullen op en hield ook nog wat over. De peuter begon wakker te worden en daarom deed ik de overgebleven spullen bij elkaar in het andere, nog niet opgeruimde kastje met als eindresultaat een lege plank. Fase twee is dat ik ga bedenken wat ik daar ga bewaren. Het is namelijk de bedoeling dat er in mijn kastjes spullen komen die daar een nuttig doel hebben (en onder nuttig versta ik dan eigenlijk niet 'in het kastje gestopt worden omdat de verjaardagsvisite bijna komt en ik geen tijd meer heb om op te ruimen maar wel heel graag wil dat alles er opgeruimd uitziet').

Verder is de tussenstand van de afgelopen dagen:
- dat alle keukenkastjes zijn opgeruimd.
- dat mijn mailbox is opgruimd tot en met de G (zowel in de inbox als de verzonden mailtjes)

- dat de eettafel er een stuk leger uitziet, nu de computer verplaatst is naar een computerbureau en ik de overige spullen die zich er verzameld hadden ook opruimde
- dat vanwege de nieuwe kast in het halletje er wel een tijdelijke schoenen- en tassenchaos is ontstaan. Er moet nog een nieuw kapstokje komen voor de tassen, en we moeten nog iets bedenken voor de schoenen. Maar hee, een ding tegelijk...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten